A Magyar Bábjátékos Egyesület célja a szakszerű óvodai, iskolai alkalmazott vagy más elnevezéssel pedagógiai bábjátszásnak, illetve a minőségi amatőr bábjáték gyakorlatának támogatása. Ezért meghirdetjük a „Játsszunk Újra Bábszínházat” mozgalmat s az alapjait adó intenzív képzés-sorozatot. Az egymással szoros összefüggésben lévő 7 modul azokat a tudást és ismereteket igyekszik adni, elevenné tenni, amelyek nem hiányozhatnak annak a vezetőnek a „tarsolyából”, aki a növekvő kiterjedésű művészeti nevelést eredményesen szeretné vinni tanítványai körében.
277/1997.(XII.22.) Korm rendelet a pedagógus-továbbképzésről..
4.§.(3) Az (1) bekezdésben foglalt hétévenkénti továbbképzés legfeljebb huszonöt százaléka teljesíthető az e bekezdésben foglaltak útján együttesen:
d) harminc foglalkozási óránál rövidebb, nem akkreditált képzésen való részvétellel, amennyiben a képzési idő legalább az öt órát eléri.
A képzésekről a tájékoztatót mindig megtaláljátok itt az oldalon. A helyszín- és időpont egyeztetések folyamatosan történnek. Mivel manapság már egy-egy városon/településen belül az oktatási intézmények sokszor egy vezetés alatt állnak, így ha kedvetek lenne egy-egy képzést saját berkeken belül megrendezni, akkor vegyétek fel velünk a kapcsolatot, egyeztessünk! Egy-egy képzés lehetséges létszáma 12-15 fő.
Jelenleg futó intenzív képzéseink:
Botos- és pálcás bábok a bábszínpadon
(5 óra)
- Megtelik a paraván – 7 szabály, amit nem hagyhatsz figyelmen kívül (elmélet)
- Keze bot, feje golyó – mégsem golyhó. A legegyszerűbb bábu elkészítése és mozgatása – gyakorlat, képességfejlesztés 7 lépésben
Színes és monochrom árnyak – ernyőn játszódó sorsok
(5 óra)
- Hogyan születnek és élik életüket a síkvilág lakói? – 5 szabály, szinte törvény (elmélet)
- Életre kel a sík Az árnybáb készítési és mozgatási szabályai – gyakorlat, képességfejlesztés 5 lépésben
Tárgyak – szerepben a bábszínpadon
(5 óra)
- Az és mégsem az – 3 szabály, amit nem hagyhatsz figyelmen kívül (elmélet)
- Megtelik élettel az asztal – Bábu „készítése” (átalakítása ) és mozgatása a tárgyjáték szabályai szerint – gyakorlat, képességfejlesztés 5 lépésben
PAPÍRBÁBOK PAPÍRSZÍNHÁZBAN – avagy neveljünk a familiáris bábszínházzal
(5 óra)
1. Hogyan születnek és élik életüket a doboz lakói? – szabályok (rövid elmélet)
2. Így születik a doboz-színház. Egyszerű familiáris bábszínház készítésének lépései.
3. Életre kel a rajz – bábok készítése a familiáris bábszínházhoz.
4. A mozgatáshoz szükséges kiegészítők készítése –
5. Játék a familiáris-, avagy doboz-, avagy papírszínházban – képességfejlesztés mindösszesen öt lépésben
IRODALMI ÉS EGYÉB NYERSANYAGOK bábszínpadra adaptálása – a dramatizálás
1. Darabválasztás kérdésköre
2. Elemzés – szituációsor – elvétel/hozzáadás kérdései
3. A darab drámai ívének megrajzolása – jelenetezés
4. Szövegtest gondozása, stilizálás
5. Rögzítés
(5 óra gyakorlatba ágyazott elmélet)